Teritorii și granițe digitale // Experiență VR // Sinaia

????????? ?̦? ??????̦? ???????? // ?????????̦?̆ ?? // ??????

Prezentare experiență VR – teatru digital, 16.11.2022 , 10:00 -15:00 (durată interacțiune individuală: 15min.)
Colegiului „Mihail Cantacuzino” din Sinaia

?????? ?????????̆:
Bobi Pricop, regizor
Andrei Dosa, dramaturg
Oana Micu, scenograf competente pe modelaj 3D
Edi Gabia, muzician/coregraf
Filip Stoica, performer
Dragoș Dogioiu, specialist/developer Unreal Engine/Unity
_________________________________

Cea de a doua etapă parte din proiectul ”Teritorii și granițe digitale”, se poate experimenta în Sinaia, pe data de 16 noiembrie la Colegiului „Mihail Cantacuzino” din Sinaia. Experiența VR propusă de către asociația Art Media Events Studio – AMES în parteneriat cu WASP Studios și de către echipa artistică, vine în concluzionarea atelierelor de cercetare realizate cu elevii liceului Colegiului „Mihail Cantacuzino” din Sinaia în luna octombrie, 2022.

În cadrul acestui eveniment sunt invitații 60 de elevi din clasele IX – XII, care pot relaționa cu experiența imersivă în grupuri de 3 persoane sub supravegherea echipei artistice. Echipa o să ofere ghidaj participanților, iar după cele 15 min, vor avea o sesiune de discuții și dezbateri pe baza experienței.

”Teritorii și granițe digitale” este un proiect artistic, teatral & digital, adresat adolescenților, care-și propune explorarea unor noi forme de exprimare, de conștientizare și de relaționare, pentru o mai bună înțelegere a legăturii dintre senzațiile fizice și emoțiile noastre, dintre realitate și percepție.

Prima parte a proiectului – atelier laborator, s-a bazat pe exerciții de conștientizare a corpului, atât ca instrument performativ, dar mai ales în relație cu senzațiile, traumele și anxietățile noastre. Ca element esențial în înțelegerea și procesarea emoțiilor, acest atelier a căutat să descopere modul în care ne raportăm la realitatea corpului nostru, la interacțiunea cu mediul, senzațiile de siguranță ori disconfort, reacțiile și răspunsurile noastre la diferiți stimuli.

Cea de-a doua componentă este una digitală ce presupune participarea individuală, la un alt tip de exercițiu: corpul-avatar, perceput într-o realitate virtuală, printr-un experiment VR. Fiecare dintre adolescenți va pătrunde în lumea unui joc video, în care va „juca”, pe rând, rolul de victimă, agresor și martor al unui act de violență.

”Ne dorim să descoperim modul în care o astfel de „identificare” ne face să ne raportăm la un tip de cruzime care devine, uneori, în jocurile video o formă de relaxare, de divertisment, fără consecințe sau dileme morale. Iar noi vrem să investigăm granița asta fragilă și extrem de interesantă dintre realitate și spațiul virtual, și modul în care se face disocierea între cel care joacă și avatarul său.

E un exercițiu interesant și o explorare fascinantă a prezenței, din mai multe ipostaze, în cadrul comunității, în sine, în lumea virtuală; o chestionare curioasă și sănătoasă a minții și corpului, prin intervenții și creații situate în zona de intersecție dintre artă și tehnologie.” Bobi Pricop, regizor

___________________________

Producție: Art Media Events Studio – AMES // Co-producție: WASP Studios

Parteneri: Liceului Tehnologic “Sf. Apostol Andrei” din Ploiești, Colegiului „Mihail Cantacuzino” din Sinaia, Liceul de Arte Plastice Hans Mattis-Teutsch din Brașov

Proiect finanțat de Primăria Municipiului Brașov

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Parteneri media: Radio România Cultural, Modernism, Revista Zeppelin, Revista ARTA, Feeder, IQads, România Pozitivă